Ai copyright (1)

הודלפה לרשת רשימה של יותר מ16 אלף שמות של אמנים לאימון מידג'רני

מידג'רני ישראל
מסתובבת ברשת האינטרנט רשימת גוגל שיטס של מעל 16,000 עם שמות של אמנים, ציירים, מוזיקאים, עורכים, שחקנים, אפילו נשיאים ועוד רבים אשר ששומשו לצורך מתן השראה ואימון מערכת הAI של מידג'רני לקבלת תוצאות טובות יותר. מה זה אומר מבחינת זכויות היוצרים והאם זה חוקי להשתמש בתמונה של אמן לצורך מתן השראה למערכת AI - כל זה במאמר המלא.

תוכן עניינים

מסד הנתונים שהודלף לרשת מראה שהתמונה הזאת שצייר ילד בן 6
מסד הנתונים שהודלף לרשת מראה שהתמונה הזאת שצייר ילד בן 6 בשם Hyan Tran שומשה לאימון מידג'רני, ©2023 SCALEFAST INC. COURTESY OF MAGIC THE GATHERING SECRET LAIR

מסתובבת ברשת האינטרנט רשימה (בגוגל שיטס) של מעל 16,000 שמות של אמנים – ציירים, מוזיקאים, עורכים, שחקנים, סגנונות, ז'אנרים, טכניקות ועוד רבים ששומשו לצורך אימון מערכת הAI המטורפת של מידג'רני.

זה מה שמידג' בחרה להראות לנו
זה מה שמידג' בחרה להראות לנו כששאלנו אותה בנושא זכויות היוצרים של מידג'רני – הייתכן והיא צופה כאוס עתידי?

הרשימה המודלפת בת 24 עמודים המלאים בשמות המשמשים את מידג'רני כבסיס להכשרת מודל הAI שלה. כולל שמות מודרנים ועכשיוויים, כמו גם ציירים מפורסמים, מנהיגים ואישייות שונות ואמנים מוכרים -כמו ואן גוך, אנדי וורהול, פרידה קאלו, פיקאסו, וולט דיסני ועוד רבים.

דוגמה חריגה שמצאנו ברשימה, תוכלו למצוא אמנים שבאופן חד פעמי ציירו ציורים עבור משחק קלפים בשם Magic the Gathering – לדוגמה Hyan Tran, ילד בן שש שצייר ציור חד פעמי למטרת גיוס כספים עבור בית החולים לילדים בסיאטל ב-2021.

השלכות משפטיות בנושא זכויות יוצרים – מידג'רני

שימוש באמנות של אחרים על מנת לאמן מערכות AI הינו נושא שעוד לא מוגדר כראוי בחוק. לכן, עדיין לא ברור אילו השלכות משפטיות יש בנושא. מה שבטוח, מידג'רני לא ביקשה מאותם 16,000 אמנים את אישורם לשימוש באמנות שלהם כבסיס לאימון התוכנה – לכן קיים כאן נושא זכויות היוצרים בוודאות. ידוע לנו שיש מספר גדול של אמנים שהתקבצו יחדיו על מנת לבקש ייצוג משפטי בנושא.

הגישה אל הרשימה המודלפת

מכיוון שמדובר בהדלפה לא מתוכננת מצד החברה, הגישה אל הרשימה המודלפת כבר הוגבלה והוסרה במהירות – אך אנחנו מצאנו דרך לגשת אליה דרך ארכיון האינטרנט – מוזמנים לראות אותה בלחיצה כאן – יקח קצת זמן לדף להיטען.

AI וזכויות יוצרים בעתיד

בספטמבר האחרון, המועצה לביקורת זכויות יוצרים בארה"ב החליטה שתמונה שנוצרה באמצעות התוכנה של Midjourney אינה יכולה להיות זכויות יוצרים בשל אופן הפקתה. תמונתו של ג'ייסון מ' אלן גרפה את הפרס העליון בסך 750 דולר בקטגוריית הדיגיטל לאמנות ביריד מדינת קולורדו בשנת 2022. הזכייה הפכה לוויראלית באינטרנט, אך עוררה דאגה וחרדה עזה בקרב אמנים לגבי עתיד הקריירה שלהם.

זה מה שהבוט של מידג'רני חושב על נושא זכויות יוצרים AI
זה מה שהבוט של מידג'רני חושב על נושא זכויות יוצרים של מערכות ה- AI

הדאגה לגבי יצירות אמנות שמשמשות ללא רשות האמן ומשמשות להכשרת ואימון מערכות מחוללי תמונות AI גרמה גם לחוקרים מאוניברסיטת שיקגו ליצור כלי דיגיטלי לאמנים שיעזור "להרעיל" סטים מסיביים של תמונות ובעצם ל"הזיק" לפלט הטקסט לתמונה.

הישארו מעודכנים בכל הקשור לנושא זכויות היוצרים בAI

נמשיך לעקוב לעדכן בכל הקשור לחדשות בנושאי זכויות היוצרים במידג'רני ובאופן כללי למערכות הAI שהולכות ותופסות תאוצה בכל רחבי העולם.

מחפשים קורס במערכת AI
המתקדמת ביותר בעולם?

הכניסו את הפרטים שלכם, שלחו אלינו את הטופס ותהיו בין הראשונים לתפוס את המקום בקורס מידג'רני ישראל – ללמוד מהמובילים ביותר בתחום מחוללי התמונות AI.

נגישות